|
Square Tube Tecnologia brevettata. La tecnologia Square Tube è un nuovo modo di assemblare i tubi elettronici per amplificare un segnale audio. Il "TUBO QUADRATO" è il risultato di una lunga ricerca e valutazione a lungo termine. I tubi – una tecnologia ben nota – sono utilizzati in modo moderno e innovativo. Quattro tubi vengono utilizzati per realizzare un unico stadio di amplificazione, da cui il nome. Alimentato da due tensioni, una positiva e una negativa, lo Square Tube® fornisce un segnale simmetrico rispetto al riferimento (la terra). Ciò significa che il segnale raggiunge alternativamente il dominio caricato positivamente (per spingere la membrana dell'altoparlante) e il dominio caricato negativamente (per tirare la membrana). Questa architettura innovativa e originale, insieme all'uso di tubi sottovuoto, rende questo schema particolarmente adatto al metodo di amplificazione a fasi. In che modo Square Tube implementa queste caratteristiche audio altrimenti incompatibili? Square Tube è un dispositivo di amplificazione a valvole e le valvole non vengono preamplificatore. Le valvole hanno una capacità di amplificazione molto pulita, tuttavia è piuttosto limitata. Sono, in generale, più lineari dei transistor. Per compensare il loro debole guadagno, lo Square Tube ne usa quattro su ogni stadio. Con questo metodo la distorsione è ridotta, rispetto ad un montaggio tradizionale. Lo Square Tube è alimentato da due binari ad alta tensione, ognuno dei quali eroga circa 250 V (2 x 250 V). Queste tensioni forniscono più della potenza richiesta dal segnale “audio”. Pertanto, la potenza utilizzata quando l'amplificatore è a piena potenza è di circa il 20% del totale fornito. In breve: The Square Tube opera sempre nella sua “zona di comfort”, e mai vicino ai suoi limiti. Un amplificatore costruito attorno al modulo Square Tube non è un ibrido (con transistor preceduti da valvole), ma un vero e proprio amplificatore valvolare assistito da transistor. Questa struttura permette di mantenere la qualità del sistema valvolare e di evitare le attuali limitazioni delle valvole di uscita. Inoltre evita la necessità di un trasformatore di uscita, con tutte le sue rotazioni di fase…Quali sono i risultati dell'esperienza di ascolto?L'esperienza di ascolto è naturale grazie alla neutralità del sistema, annullando i segnali che portano a microdistorsioni. A volte, una voce dal suono quasi “a cappella” sembra sorgere dal vuoto. L'assenza di brillantezza artificiale rivela una serie di dettagli, da qui l'impressione di chiarezza del messaggio. Il rispetto delle fasi conferisce grande precisione spaziale sulla localizzazione di ogni (singolo) strumento. Il messaggio suona pulito. Il risultato è straordinariamente eclatante quando si suona un'orchestra: tutti gli strumenti sono presenti, perfettamente a fuoco e possono essere seguiti singolarmente con disinvoltura. Nella sezione dell'amplificazione di potenza, i transistor di assistenza non hanno limiti di corrente, con il risultato che l'amplificatore guadagna per tenere i diffusori - il che spiega le dinamiche illimitate e i toni profondi - ma anche la mancanza di enfasi. Come in ogni amplificatore valvolare, la sensazione di clipping non viene mai percepita. Dobbiamo insistere su questo? Ebbene, tutte queste qualità sono bilanciate da uno svantaggio, sfortunatamente: lo Square Tube® rivelerà duramente il rigoroso contenuto del segnale! Costruito senza fronzoli legati alla distorsione (problemi), alcuni dei tuoi brani musicali preferiti potrebbero improvvisamente sembrare molto noiosi!
Square Tube Patented technology. The Square Tube technology is a new way of assembling the electronic tubes to amplify an audio signal. The “SQUARE TUBE” is the result of long research and long-term assessment. The tubes – a well-known technology – are used in a modern and innovative way. Four tubes are used to make a single amplification stage, hence the name. Powered by two tensions, a positive and a negative, the Square Tube® delivers a signal which is symmetrical to the reference (the ground). That means that the signal alternatively reaches the positively charged domain (to push the membrane of the speaker) and the negatively charged domain (to pull the membrane). This innovative and original architecture along with the usage of vacuum tubes makes this scheme suits particularly well the staged amplification method.How does the Square Tube implement these otherwise incompatible audio features?The Square Tube is a tube amplification device, and tubes are not used as pre-amp. The tubes have a very clean amplification capability, however it is quite limited. They are, generally speaking, more linear than transistors. To compensate their weak gain, the Square Tube uses four on each stage. With this method the distorsion is reduced, compared to a traditional assembly. The Square Tube is powered by two high tensions rails, each one delivering around 250 V (2 x 250 V). These tensions provide more than the power required by the “audio” signal. Therefore, the power used when the amplifier is at full power is around 20% of the total provided. In short: The Square Tube always operates in its “confort zone”, and never close to its limits. An amplifier built around the Square Tube module is not a hybrid (with transistors preceded by tubes), but a proper tube amplifier assisted by transistors. This structure allows to maintain the quality of the tube system and to avoid the current limitations of the output tubes. It also avoids the need for an output transformer, with all of its phase rotations…What are the listening experience results?The listening experience is natural thanks to the neutrality of the system, canceling the signals that lead to micro-distorsions. Sometimes, an almost “acapella” sounding voice seems to arise from the void. The absence of artificial brilliance reveals a number of details, hence the impression of clarity of the message. The respect of the phases gives great spatial precision on the localisation of every (single) instrument. The message sounds cleaned.The result is remarkably striking when an orchestra is played: all the instruments are present, perfectly focused and can be singularly followed with ease. In the power amplification section, the assistance transistors have no current limitations, resulting in the amplifier gaining to hold the speakers – which explains the limitless dynamics and the deep tones – but also in the lack of emphasis. Like in every tube-based amplifier, the feel of clipping is never perceived. Do we need to insist on this? Well, all these qualities are balanced by a downside, unfortunately: the Square Tube® will harshly reveal the strict content of the signal! Built without the frills related to distortion (issues), some of your favorite musical tracks may suddenly seem very dull!
Kora TB200
TB400
Kora TB400
Like the entire range of Kora amplifiers, the TB400 is powered by the Square
Tube® operational amplifier. Equipped with 4 triodes per channel, this
innovative assembling gives all its qualities to the amplifier.
SquareTube® provides every amplification functions. Its output voltage is the
one that will be applied to the speaker outputs. Audio power transistors,
exceptionally linear, are the only ones to provide what technicians call
“impedance matching”. The transistors will give the speakers the required
current, without amplifying the signal. Their role is somewhat the same as the
one generally assigned to the output transformer.
However, the SquareTube® / Transistors combination does not know the
difficulties associated with the usual transformers: no phase shifts on low frequencies, no phase shifts on high frequencies, no bad coupling on low end, and above all: no current limitation!
The combination of SquareTube®’s high voltage capacity and the high current of
the output transistors gives you an unmatched high definition power amplifier. The tubes give you softness, the transistors offer you unrestrained energy SquareTube® offers phase accuracy and will reveal an abundance of unsuspected
details from your sources with natural dynamics.
PREAMPLI 140
CD READER 140 To extract all the information from your CDs,the Kora player uses the latest digital-to-analog conversion techniques. In order to respect the data extracted from the disc, a frequency multiplier allows the creation of a signal processing clock free of «slippage». It is thus a clock always perfectly synchronized with the digital flow which will animate the converter.By interpolation, a «filter» will calculate intermediate points in the curve extracted from the disk. These points have a resolution of 32bits, and allow the conversion frequency to be «raised» to 705,5kHz. The 32-bit converter is followed by a filter assembled around a SquareTube
TAC
140 Kora wished to offer you a converter whose design and realization leave no room for compromise. 8 inputs (SPDIF, optical, AES-EBU, USB) make your Kora DAC the nerve center of your system. Technologically, as on the CD player, the clocks are realized by frequency multipliers, and are therefore in perfect synchronization with the sources. Thanks to an AKM “up sampling” circuit, the digital flow is transformed into 32 bits and a maximum frequency of 768 kHz. At the output of the converter, a “Square Tube” circuit ensures the filtering and the provision of the audio signal at the output. An additional balanced output is offered on a pair of XLR sockets. DAC140 Kora wished to o#er you a converter whose design and realization leave no place for compromise. 9 inputs (SPDIF, optical, AES-EBU, USB) make your Kora DAC the nerve center of your system. Technologically, as on the CD player, the clocks are realized by frequency multipliers, and are therefore in perfect synchronization with the sources. Thanks to an AKM «up sampling» circuit, the digital flow is transformed into 32bits and a maximum frequency of 768kHz. At the output of the converter, a SquareTube circuit ensures the filtering and the provision of the audio signal at the output. An additional balanced outp
The phono stage Kora is a real «Swiss army knife» to play your vinyl records while respecting all the requirements of your pickup, whether it is a «moving magnet» or «moving coil» type. For each of the four programmable inputs, the gain, the resistance and the input capacity will be memorized. Two of the four inputs, on XLR sockets, can accept balanced wired cartridge. The output signal is present in unbalanced on two RCA sockets and in balanced on male XLR sockets
Legenda istruzioni
Nota bene * Per ordinare o avere gli ultimi prezzi aggiornati telefona al 0174 670100 o invia un E-mail a info@newaudio.it *I prezzi indicati sono di listino ufficiale delle case produttrici ,nel caso di diffusori si riferisce al prezzo del singolo diffusore per offerte ed eventuali promozioni telefonare o inviare e-mail. *Il presente listino sostituisce ed annulla ogni precedente. Le caratteristiche e i prezzi indicati possono variare senza preavviso telefonare o inviare un e-mail per ulteriori domande e conferme sui prezzi sopra riportati. *Tutti i marchi citati nel presente listino sono di proprietà e registrati alle rispettive Case Produttrici *Prezzi franco nostro magazzino
|